fredag 8. april 2011

Hjemmelagede knekkebrød

Denne oppskriften fant jeg i et ukeblad og jeg vet den ligger andre steder på nett, men jeg legger den ut her og. De er hvertfall knallgode og kjempesunne:)

3.5 dl grov spelt eller grov rug
3.5 dl små havregryn
1.5 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
1 ts salt
7 dl lunket vann
1 ts honning

Bland alle ingredienser i en bolle til du får en grøtaktig konsistens.
Fordel deigen på to bakepapirkledde stekebrett. Lettest å bruke hender fuktet i litt vann.
Stek på 190 minutter i 10 min. Ta brettene ut av ovnen og rut de opp med en pizzarulle eller kniv. Sett de tilbake i ovnen og stek i 30 min til.  ( du bør prøve deg litt fram med din ovn da de kan ha litt ulik steketid.)  Knekk de fra hverandre og la de tørke videre i ovnen med døra på gløtt. Ca 100 grader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar