onsdag 27. april 2011

Morgenstund......

Bildet er googlet

“I saw more clearly than ever, that the first great and primary business to which I ought to attend every day was, to have my soul happy in the Lord. The first thing to be concerned about was not, how much I might serve the Lord, how I might glorify the Lord; but how I might get my soul into a happy state, and how my inner man may be nourished . . . I saw that the most important thing I had to do was to give myself to the reading of the Word of God and to meditation on it.”  –George Mueller, Delighted in God

For en stund siden begynte jeg og en god venninne å stå opp tidlig for å bruke tid med Gud..Jeg for min del trengte det veldig..Både det å starte dagen med Gud, og det å være litt mer " klar og forberedt " før barna våkner. Får det ikke til hver dag, men da prøver jeg på nytt neste dag. Jeg har bestemt meg for at det ikke skal være strev og fordømmelse knytta til dette fordi jeg ikke får det til, men heller innarbeidelse av en god vane. Og det kan jo ta litt tid. Men jeg merker så utrolig godt hvor annerledes og bedre dagen blir, bare fordi jeg starter den med dette utgangspunktet. Etter at lammene kom har det blitt litt lettere nesten, for da er jeg nødt til å stå opp 5.30 (!!) for å gi de melk.  Og litt stille tid i låven med et lam på fanget er jo bare nydelig :) Også er det så godt å være oppe og klar når ungene kommer tuslende, istedefor at de vekker en trøtt og litt sur mamma, som gjerne vil sove bare litt til........;) Dette er ikke noe jeg skriver for å skryte av meg selv, for jeg trenger Guds nåde hver dag for å klare det, men tenkte kanskje det kunne oppmuntre noen andre som ønsker å gjøre det samme.  Det følger bare velsignelser med, og kanskje noen gjesp... ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar